Foot Fair Special VTV

behandeltraject af te spreken dat bestaat uit een combinatie van deskundig advies, professionele behandeling en de juiste producten. Hoe kan de pedicure een hoogwaardige propositie aanbieden tegen de juiste prijs voor het gehele behandeltraject van een schimmelnagel? 13.30 – 14.30 uur Praktijk van de toekomst, door Monique Groeneveld Geaccrediteerd door ProCERT met 1 punt in domein: Ondernemerschap Corona heeft ons allemaal geschokt en beziggehouden. Veel dingen zijn uitvergroot, wellicht duidelijker geworden. Hoe je het ook ziet, het heeft de wereld danig op zijn kop gezet. Nu nog ervaren we de gevolgen hiervan; prijzen zijn omhoog, grondstoffen schaars of helemaal niet te krijgen, en mensen zijn veranderd. Ook in de pedicure praktijk zijn deze gevolgen merkbaar. Ineens worden we geconfronteerd met zaken die ‘vroeger’ ook wel voorkwamen maar nu lijken uitvergroot, evidenter. De kosten voor een behandeling zijn significant duurder geworden, inkoop van materialen, energie, verzekeringen, auto en parkeerkosten noem maar op. Het lege gaten in agenda syndroom is toegenomen, mensen zeggen gemakkelijker af of komen helemaal niet opdagen. Allemaal zaken die er ‘vroeger’ ook waren maar nu toch meer voorkomen en omdat de druk op de kostprijs die we berekenen hoog is kunnen we ons weinig permitteren. Pedicure is een vak, een vak wat met een groot hart wordt bedreven, maar zijn we ook ondernemer? Kunnen we zaken als zorg ook scheiden van financieren. Een prijs hangt niet af van de omgeving of van wat je cliënt kan betalen, maar van een optelsom van vaste en variabele kosten. Kosten omhoog? Dan prijs omhoog. Overal wordt dat toegepast, maar doet de pedicure dat ook? In deze lezing ‘praktijk van de toekomst’ zal Monique Groeneveld de volgende onderwerpen met u bespreken: Kostprijsberekening en tarieven (gebaseerd op omgeving, gevoel of cijfers); No shows hoe gaat u hier mee om (stuurt u de rekening of niet en wat doen we met niet betalen); Annuleren; Prijsverhoging doorvoeren; Concurrentie of samenwerken; Intervisie, casuïstieken, leren van elkaar, verslaglegging (wat doet u met klanten die advies in de wind slaan); Kwaliteit; Investeringen in praktijk, ventilatie, luchtreinigers, airco enz. Kortom ondernemen! Voetzorg verlenen is een vak en geen uit de hand gelopen hobby of een humaniteit instelling. Voetzorg verlenen als ondernemer maar wel met een hart. 14.45 – 15.45 uur Het geheim van inspiratie voor uw Social media berichten, door Colette Elting Geaccrediteerd door ProCERT met 1 punt in domein: Ondernemerschap De meeste ondernemers vinden het moeilijk om online goed te vertellen wat ze precies doen. En worden daarmee dus niet gevonden door hun klant. Zonde. Omzet gemist. Daarom heeft Colette Elting het unieke COVA© systeem ontwikkeld, dat u helpt met het duidelijk online communiceren van uw boodschap. Wanneer u uw ondernemersboodschap op de juiste manier online zichtbaar maakt, zal deze boodschap zich verspreiden en gaat uw bedrijf groeien. Colette Elting is Online Marketing mentor voor ondernemers, bedenker van de COVA© Methode, oprichter van de PAMO© en het Content Creatie Lab©, (inter-)nationaal spreker over haar vakgebied Online Marketing en LinkedIn. Colette Elting ondersteunt en coacht ondernemers bij het opzetten van hun optimale online aanwezigheid en zichtbaarheid met de COVA© Methodiek. Met als resultaat optimale Online Zichtbaarheid, meer omzet genereren op weg naar meer vrijheid en autonomie. Colette Elting geeft u duidelijke handvatten, met als resultaat een optimale Online Zichtbaarheid, dusdanig dat zij meer omzet genereren op weg naar meer vrijheid en autonomie. Eindelijk het geheim onthult van inspiratie voor uw Social media berichten. Het onthullen van de waardevolle, gratis, tools, die u als pedicure helpen bij het verzinnen van berichten voor uw Social media. Want het is een alledaagse, herkenbare, struggle; wat moet ik nu weer vertellen op mijn socials? En ondertussen moet Social media een onmisbaar onderdeel zijn van uw bedrijfsvoering zoals de administratie dat ook is. Meer dan 80% van de Nederlanders ‘zit’ op Social media, dus u moet daar met uw bedrijf ook zijn. Om uw professionaliteit te laten zien, te laten zien welke problemen u oplost voor uw cliënten en wat u voor hen kunt betekenen. Extra productverkoop is ook een belangrijk thema. ■ april 2023 Foot Fair Special 7

RkJQdWJsaXNoZXIy MjQyMjc=